Project hotel kamer

Hey allemaal,

Na een lange tijd ben ik daar dan weer met mijn schoolwerk van de afgelopen periode.

Ik heb de opdracht gekregen om een hotelkamer te gaan ontwerpen en inrichten volgens een merk of kunststroming. Hiervoor heb ik de volgende opdrachten gevolgd, om een goed proces te krijgen.

We zijn begonnen met onderzoek doen naar thema’s voor bepaalde stijlkamers. Als voorbeeld bestaande hotelkamers die gewerkt hebben met een bepaald thema.




Ga vervolgens opzoek naar afbeeldingen die te maken hebben met een merk of kunststroming. Denk hierbij aan ingerichte hotelkamers die in samenwerking met een merk of kunststroming zijn ontworpen. 


Vervolgens ben ik begonnen met het maken van een noodboard voor mijn merk.



Daarna ben ik materiaalproeven gaan maken, experimenteer met materialen die je bij jou merk of stroming vindt passen. 


De kamer moest voor 2 personen zijn, er moest een slaapgelegenheid in zitten en een opbergmogelijkheid.
Ook is de kamer in werkelijkheid 4 meter breed, bij 3,5 meter diep en 3 meter hoog. Er zit ook een raam en een deur in.








Via het progamma sketch up heb ik de kamer zo realistisch mogelijk nagemaakt, zodat je een goed beeld krijgt van de sfeer.


Als laatst was daar dan de maquette die je op schaal 1:15 moest maken.
Hierin moest alles te zien zijn van de meubels tot aan je maquette poppetje.








Alles is uiteindelijk samengevoegd in een manual op liggend A3 formaat en tentoongesteld in de aula.

Dit was het project voor Leereenheid en de rest volgt in een nieuw bericht!
Tot snel!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen