Project festival

Hey allemaal,

Inmiddels ben ik al begonnen met vakantie vieren en heb ik het jaar afgesloten met een mooi rapport.
Volgend jaar ga ik beginnen aan het derde jaar en ook dan zal ik mijn projecten op mijn blog plaatsen.

Maar nu eerst de werken uit de afgelopen periode.
Voor leereenheid zijn we aan de slag gegaan met project festival.
Hiervoor hebben we promotie materiaal moeten maken voor een zelf gekozen festival met een bijbehorende sfeer en doelgroep.

Ik heb samen met een groepje gekozen voor het festival eten op rolletjes. Een festival vooral gericht op roodtrucks, gezelligheid en jonge gezinnen met kinderen.


Voor het podium hebben we gekeken naar de soort muziek die past bij het festival. Hierdoor is het podium niet te druk geworden en is er ruimte voor bands om met hun eigen instrumenten het podium te vullen. Nadat we het eens waren over de invulling hebben we een maquette gemaakt.





















Voor ruimtelijk vergeven moesten we een 1 persoonstent ontwerpen en uitwerken op schaal 1:4. De vorm en sfeer moest ook weer te maken hebben met je festival. Na een aantal schetsen heb ik in overleg met de lerares gekozen voor een tent in de vorm van een ijshoorntje met daaruit komend smeltend ijs. Ik heb hem uiteindelijk gemaakt van stof, karton, ijzerdraad en lijmpistool.
In de tent heb ik lampjes geplaatst die ook festival terrein terug komen. Zodat als je s' avonds terug gaat naar de tent je in de sfeer van het festival blijft.
Ook hebben we een banier met mast ontworpen. Deze is tot stand gekomen doordat ik gekeken heb naar de figuurtjes van het festival en de kleuren van de poster die ik voor mediavormgeven heb ontworpen. De poster moest een stofuitdrukking bevatten die gemaakt was tijdens de tekenles. Hiervoor had ik sinaasappels getekend met ecolint en lijm, waardoor de kleuren van de poster en mast overeen moesten komen zodat het een eenheid zou worden.



 Het uiteindelijke werk moesten we presenteren voor de leraren alsof we het voor een echte opdrachtgever zouden doen.













Nu is het vakantie en ga ik genieten van het mooie weer en wie weet ga ik wel weer met mijn eigen projecten aan de slag.
Tot snel!!!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen