Project 3D dagboek in bewegend beeld

Hey allemaal,

afgelopen periode ben ik begonnen in de derde klas. Een hele uitdaging kan ik wel zeggen.
Ik heb het gevoel dat ik me goed moet bewijzen dit jaar en met het eerste project is dat best goed gelukt.

Voor dit leereenheid project zijn we begonnen aan het maken van een persoonlijk dagboek  op een driedimensionale installatie. Hiervoor mocht gebruik gemaakt worden van verschillende media zoals: fotografie, animatie, teksten, real life geluid of een mix van deze verschillende media. 

De video die ik uiteindelijk gemaakt heb bestaat uit eigen gefilmde beelden. Om mijn verhaal te vertellen heb ik een tekst geschreven en die ben ik gaan voorlezen. Dit geluid heb ik onder het filmpje gezet. Door het beeld te mappen op de installatie werden er verschillende kamers zichtbaar en was het net alsof er leven in het huis was. De beelden zouden om de beurt gemapt worden in de verschillende kamers, waardoor het leek alsof ik door het huis liep. Ook heb ik foto's gebruikt om mijn verhaal te verduidelijken.

Ik ben gewonnen met een 2D dagboek:















Daarna heb ik een tekening gemaakt van mijn installatie:




















Ook heb ik storyboards gemaakt voor de verloop van het filmpje:

















Na het storyboard ben ik begonnen met filmen, daarna heb ik alles geëdit in premier pro en later heb ik alles op zijn plek gezet in after effects.
Via after effects heb ik de beelden kunnen beamen op het poppenhuis en het uiteindelijke resultaat heb ik gefilmd met mijn telefoon:



Voor het project heb ik ook een flyer en poster gemaakt:




Het volgende project heet experimenten, dit project zal bestaan uit allemaal kleine verschillende opdrachten.

Tot snell!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen