Opa en Moes gaan schilderen

Hoi allemaal,

Afgelopen periode ben ik op school weer druk bezig geweest om een mooi cijfer te behalen.
Deze periode was de opdracht om een kinderboek te gaan schijven, vormgeven en illustreren.

We zijn begonnen met onderzoek doen naar de geschiedenis van kinderboeken.
Daarna zijn we onderzoek gaan doen naar een doelgroep.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor kinderen van 3 a 4 jaar, omdat deze vriendjes gaan maken en zich emotioneel gaan vormen.

Daarna ben ik begonnen met het schrijven van een verhaal.
De tip was om dicht bij jezelf te blijven en misschien zelfs een persoonlijk verhaal te vertellen.
Uiteindelijk heb ik een boek geschreven over het elandje Moes die samen met zijn opa zijn kamer gaat schilderen. Dan wordt opa ziek en overlijdt hij. Moes wil eigenlijk nooit meer schilderen. Maar dan komen zijn vriendjes om hem op te vrolijken.


Het boek moest tijdens het examen gepresenteerd worden op een boekenstandaard.
Deze heb ik ontworpen in de vorm van een gewei en uiteindelijk uit laten snijden door de lasersnijder.

Ook moesten we een lekker ruimtelijk dingetje maken. 
Ik heb gekozen voor een lekker knuffelbaar knuffeltje. Deze is in de vorm van het figuurtje uit het boek.






















Ik hoop dat jullie het leuk vinden!
Tot de volgende keer!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen