Team shirts

Hey allemaal,

Voor het tweede jaar op rij heb ik samen met mijn vriendengroep mee gedaan aan een Beach volleybal toernooi voor amateurs.

Afgelopen jaar had ik de shirts gemaakt met onze teamnaam er met strijkfolie opgestreken.

Dit jaar ben ik voor een wat creatievere aanpak gegaan.
Het volgende heb je hiervoor nodig:

  • Een stevig karton
  • Een Stanley mes
  • Potlood met liniaal
  • Spuitlijm
  • Acrylverf
  • Pipetten
  • Textielverf
  • Shirts
  • Baticverf
  • Elastiekjes
  • Verfroller
Stap 1
Kies een cool tie dye patroon en bind je shirts met elastiekjes.
Ik heb voor rondjes gekozen, hiervoor heb ik op verschillende plekken op het shirt twee elastiekjes gebonden, omdat ik ook twee kleuren ga gebruiken.



















Tip: Zorg dat de shirts al een keer gewassen zijn zodat ze de verf goed op kunnen nemen en het tie dye'en makkelijker word.

Stap 2
Maak de tie dye verf aan zoals op de verpakking staat. Neem het pipet en zuig de verf daarmee op. Vervolgens kun je de verf precies aanbrengen op de plek waar jij het wilt.



















Stap 3
Laat de shirts drogen zoals op de verpakking staat en als het droog is spoel je de overige verf uit.


 Stap 4
Ontwerp ondertussen je logo, teamnaam of vorm en teken deze op een hard karton.


Stap 5
Snij alles wat je gekleurd wilt hebben uit. Zorg voor genoeg ruimte aan de boven, onder en zijkanten van het karton zodat je geen foutjes kunt maken op het shirt.

Stap 3 
 Spuit vervolgens lijm op de achterkant van het karton en plak deze vast op het shirt.


Tip: Leg oude tijdschriften of kraton om het ontwerp zodat hij helemaal niet meer kan verschuiven en zodat je nog minder snel foutjes kunt maken.

Stap 4
Maak de verf aan door acrylverf en textielverf te mixen (ik heb het zo gedaan omdat textielverf vaak duurder is dan acrylverf van de action bijvoorbeeld).

Tip: doe een karton tussen je shirt zodat de verf niet door drukt.

Stap 5
Gebruik de roller om de verf aan te brengen op het shirt. Doordat je shirt vastgeplakt zit zal het risico dat de verf uitlekt kleiner worden.
Ook dit laat je drogen totdat het helemaal droog is.


Stap 6
Als alles perfect is strijk je met hitte over de geverfde delen heen, hierdoor fixeer je de verf.

Stap 7
Shinen met je shirts!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen